یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۴۶:۰۸

در جریان حمله شبه‌نظامیان به یک میدان نفتی اتفاق افتاد
کشته و ربوده شدن چند کارمند نفتی در لیبی
ایران دریلینگ: مقام‌های لیبیایی اعلام کردند که در حمله شبه‌نظامیان به یک میدان نفتی لیبی، چند کارمند نفتی کشته و چند نفر دیگر ربوده شدند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، مقام‌های لیبیایی اعلام کردند که شبه‌نظامیانی که احتمالا مرتبط با گروه تروریستی داعش هستند، با حمله به یک میدان نفتی لیبی، کنترل این میدان را در اختیار گرفتند و چند کارگر را کشتند و چند نفر دیگر را ربودند. یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در پاریس گفت: به نظر می‌رسد که چهار کارمند بومی در حمله به میدان نفتی المبروک در جنوب سیرت لیبی کشته شدند. وزارت امور خارجه فیلیپین نیز گفت: سه فیلیپینی در میان چهار کارمند خارجی بودند که ربوده شده‌اند. شرکت فرانسوی توتال دارای سهمی از این میدان است، اما این سهم تحت مدیریت یک شرکت لیبیایی است؛ کارگران فیلیپینی نیز برای یک شرکت ایتالیایی کار می‌کردند.

محمد الحراری، سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی (ان او سی) بدون ارائه جزئیات گفت: شبه‌نظامیان مسلح به میدان نفتی المبروک حمله کردند. علی الحسی، سخنگوی نیروی حفاظت از میدان‌های نفتی گروه تروریستی داعش را مسئول این حمله خواند و آن را محکوم کرد. وی افزود: این میدان در خارج از حوزه حفاظت ما قرار دارد و گروه داعش کنترل آن را در اختیار دارند. میدان نفتی المبروک به دنبال درگیری‌هایی که منجر به تعطیلی پایانه نفتی السدره در ماه دسامبر سال ٢٠١٤ بود، تعطیل شد، این میدان روزانه ٤٠ هزار بشکه تولید نفت داشت. شرکت توتال اعلام کرد که این شرکت کارکنان خود را از این میدان نفتی در سال ٢٠١٣ خارج کرده است و از ماه ژوئیه سال ٢٠١٤ میلادی هیچ پرسنلی در بخش خشکی لیبی ندارد.


  کد خبر : 586
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :